Ta chansen: Dra nytta av mitt exjobb

Nu finns en chans för dig som har ett företag eller en bra idé att få lite hjälp med att formge idén på ett tilltalande sätt eller att stärka företagets image. Eller vill du kanske ha hjälp med något helt annat?

I min utbildning till grafisk designer ingår det att göra ett examensarbete som hänger ihop med någon eller flera av de kurser vi har läst (en lista över kurserna hittar du nedan). Många tar chansen att göra något personligt projekt inom ett område man tycker är roligt, men jag känner mig inte riktigt nöjd med det. Jag tror att arbetet får mer tyngd om man dessutom gör det ”på riktigt”, och med ett syfte.

EDIT: Nu är det bestämt vad det blir för examensarbete. Tillsammans med Dennis Lindblad kommer jag att bygga hemsida åt Tooling Sweden. Jag har även fått tag på praktikplats för vårens praktikperiod. Men hör gärna av dig om du kan erbjuda mig ett fast jobb efter sommaren!

Jag vill göra ett exjobb tillsammans med ett företag eller i ett intressant projekt för att skapa ett resultat som faktiskt syns ”live”, som publiceras, används på företagets hemsida eller på annat sätt kommer till praktisk användning. Kort sagt: Ett projekt som gör stor nytta för dig gör också stor nytta för mig!

Fundera på om du vill ha hjälp med något som relaterar till kurserna nedan, eller om du känner någon som du tror vill ha lite hjälp. Andra förslag på vad jag skulle kunna göra mottas också tacksamt! Examensarbetet ska omfatta 7,5 högskolepoäng (planering, utvärdering och rapportskrivning inräknat) och genomförs första halvan av vårterminen 2012, så det är i hög grad dags att planera.

Jag ska passa på att nämna att min starkaste gren är foto, följt av grafisk design och marknadskommunikation. Sätt igång fantasin: Vad skulle du vilja göra snyggare?

Kurser:

•    Grafisk design och teknik
•    Grafisk design 2
•    Bild- och fototeknik
•    Interaktiv multimedia
•    Marknadskommunikation 1 & 2
•    Grundläggande vetenskapligt arbetssätt och projektarbete
•    Skissteknik för grafisk design
•    3D-grafik
•    Gränssnittsdesign
•    Företagskunskap och affärsplan
•    Matematiska verktyg
•    Webbprogrammering med databaser

(Detta är de kurser som avslutats innan examensarbetet skall genomföras)

Kontaktuppgifter hittar du här, eller genom att klicka på ”Kontakta mig” i menyn vid sidan av inlägget.

Tack för att du kommenterar

