Saker fotografer hör lite för ofta

”Du photoshoppar så att jag se snygg ut sen va?” ”Lägg upp alla på facebook så kan jag plocka dem jag vill ha.” ”Det skulle vara jättebra för din portfolio!” ”Du behöver inte redigera, jag har Picnik så jag kan göra det själv.”

Det finns vissa saker man hör om och om igen om man så bara visar sig offentligt med en kamera och ett lite fetare objektiv än det som följer med kameran. Kanske har du själv sagt något liknande utan att förstå varför fotografen himlar med ögonen? Se videon ovan för fler exempel.

Hittad via Feber.se.

Tack för att du kommenterar

