En liten logotyp…

Som jag har berättat lite om förut håller jag just nu på med en kurs i marknadsföring och säljteknik som är en del av utbildningen jag går. I den kursen ingår att vi ska starta en fiktiv reklambyrå och tänka oss att vi hjälper ett valt företag med marknadsföring. Och även ett fiktivt företag förtjänar en logga, så jag slog mig ner en stund framför Photoshop och Illustrator med loggan ovanför som resultat. Vad tycks?

3 svar till “En liten logotyp…

  1. Ok nu ska jag vara petig. Jag skulle vilja ha det ljusa över com något mörkare. Nu blir det ljust ända upp mot kanten och det blir lite svårt fokusera med mina skraltiga ögon. Hälsn petfia

  2. Tycker det är snyggt. Är det meningen att det blå c ska ligga lite ovanför botten på svarta o? Synvilla kanske? Inget fel i det, jag bara undrar.

    • Det ska vara helt rakt, jag vill minnas att jag var rätt petig och drog linjer osv, men det kan hända att den borde justeras en aning för att korrigera att det rent visuellt ser obalanserat ut.

Tack för att du kommenterar

