Banner på Expressen.se

Det här är det första av de jobb jag gjort på min praktik på NY (Jönköpings största reklambyrå) som jag får visa upp. Det är absolut inget märkvärdigt eller glamoröst, utan det är mer att det är det första av mina små jobb som blivit officiellt. Det är en flashbanner för Anebyhus visningshelg som ligger på Expressens hemsida, och min insats i det hela är själva flashproduktionen, det vill säga att se till så att det växlar lite bilder och att det går att klicka på bannern och komma till Anebyhus hemsida.

Jag har även gjort ett par lite mer avancerade banners med roligare animationer, men jag vet tyvärr inte när och var de ska visas.

Utan tvekan så har jag nytta av väldigt mycket från kurserna på högskolan, men jag trodde inte att jag skulle ha så mycket nytta av Interactive Multimedia eftersom alla påstår att ”Flash är dött”. Döende möjligtvis, men än lever det kan jag lova dig!

Tack för att du kommenterar

