En alldeles för kreativ bild

 

Jag är en sådan där fotograf som gillar när det är knivskarpt. När man kan räkna ögonfransarna för att fokus ligger perfekt på ögonen och det enda som är suddigt är en väl regisserad bakgrundsoskärpa. Därför är det här en bild som jag egentligen inte alls borde tycka om. Men ibland är det nyttigt att använda tekniker som man aldrig skulle använda annars.

För några dagar sedan gick jag ut med min kära flickvän och fotograferade lite handhållet med alldeles för långa slutartider, med ohyggligt kreativt resultat. (Tumregeln är att ju svårare det är att urskilja vad bilden föreställer desto mer kreativ är den) Den här bilden tog jag medan vi gick bredvid varandra, och lyckades få till en tillräckligt stadig panorering så att man inte blir illamående av att titta på den. Det är långt ifrån den mest kreativa bilden, (jag har några bilder på träd som mer liknar grönt sockervadd) men för mig är det en lagom blandning mellan kreativitet och skärpa.

Tack för att du kommenterar

